Regulamin sklepu internetowego
Obowiązujący od dnia 06 lipca 2020 roku ze zmianami z dnia 27 czerwca 2023 roku.
§ 1. POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Niniejszy regulamin określa warunki sprzedaży prowadzonej za pośrednictwem Sklepu internetowego – Salon AX zarządzanego przez firmę AURUX Michał Walczak, ul. Niciarniana 22/180, 92-238 Łódź, będącego Sprzedawcą.
- Definicje:
- Sklep internetowy – sklep internetowy Salon AX dostępny pod adresem www.aurux.pl,
- Regulamin – niniejszy regulamin Sklepu internetowego,
- Sprzedawca – AURUX Michał Walczak, ul. Niciarniana 22/180, 92-238 Łódź, NIP: 728-260-03-63, REGON: 382665373, email: salonax@aurux.pl, tel.: 792-485-456.
- Kupujący – osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, a w wypadkach przewidzianych przez przepisy powszechnie obowiązujące także osoba fizyczna posiadająca ograniczoną zdolność do czynności prawnych, osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, która korzysta z usług świadczonych drogą elektroniczną przez Sprzedawcę,
- Zamówienie – oświadczenie woli Kupującego, stanowiące ofertę zawarcia umowy sprzedaży Produktu ze Sprzedawcą,
- Produkt – dostępna w Sklepie internetowym rzecz ruchoma, będąca przedmiotem umowy sprzedaży pomiędzy Kupującym a Sprzedawcą,
- Promocja – ściśle określony w czasie rabat cenowy na wybrane Produkty, będące przedmiotem umowy sprzedaży pomiędzy Kupującym a Sprzedawcą,
- Dowód zakupu – faktura VAT lub paragon potwierdzające zakup Produktu,
- Newsletter – usługa świadczona drogą elektroniczną przez Sprzedawcę, polegająca na umożliwieniu zainteresowanym Kupującym na automatyczne otrzymywanie na podany adres e-mail najważniejszych informacji związanych ze Sklepem internetowym,
- Usługi świadczone drogą elektroniczną przez Sprzedawcę polegają na:
- umożliwieniu zawarcia Umowy sprzedaży poprzez przesłanie zamówienia.
- prowadzeniu Newslettera.
- Przed wysłaniem Zamówienia, Kupujący proszony jest o zapoznanie się z treścią Regulaminu. Przesłanie zamówienia jest jednocześnie potwierdzeniem zapoznania się z regulaminem i jego akceptacją.
- W Sklepie Internetowym mogą być organizowane Promocje na wybrane Produkty z oferty sklepu. O zasadach dotyczących promocji decyduje Sprzedawca, podając je do wiadomości publicznej na stronie Sklepu internetowego.
§ 2. WARUNKI ZŁOŻENIA I REALIZACJI ZAMÓWIENIA
- Sklep internetowy prowadzi sprzedaż na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
- Przed dokonaniem zamówienia Kupujący powinien zapoznać się z zamieszczonymi na stronie Salonu AX: Regulaminem oraz Polityką prywatności.
- Kupujący dokonuje Zamówienia poprzez wciśnięcie przycisku „Zamawiam”, wyświetli się formularz zakupowy do wypełnienia i zatwierdzenia.
- W celu skutecznego złożenia oraz zrealizowania Zamówienia Kupujący wypełnia formularz zakupowy:
- podaje w nim dane osobowe: imię i nazwisko, adres zamieszkania/firmy, adres doręczenia jeżeli jest inny niż zamieszkania/firmy, adres e-mail, telefon kontaktowy, w przypadku podmiotów prowadzących działalność gospodarczą NIP i REGON,
- wybiera formę odbioru zamówionego towaru (w formularzu zakupowym należy wybrać: Pocztex, Inne – dotyczy In Post Kurier i In Post Paczkomat, ORLEN Paczka, dostawy na terenie Łodzi lub odbioru osobistego. Odbiór osobisty uzgadniany jest ze Sprzedawcą po za formularzem zakupowym). Opcja - List polecony – zawieszona do odwołania),
- zaznacza oświadczenie, że zapoznał się i akceptuje Regulamin Salonu AX,
- zaznacza oświadczenie, że zapoznał się i akceptuje politykę prywatności.
- Wszystkie Produkty dostępne w Sklepie internetowym są oryginalne, fabrycznie nowe (wolne od wad) oraz zgodne z obowiązującymi standardami i wymaganiami.
- Kolory Towarów prezentowane na stronie internetowej Sklepu mogą nieznacznie odbiegać od rzeczywistych kolorów tych Towarów, co wynikać może m.in. z parametrów i ustawień urządzenia wyświetlającego Klienta i nie stanowi wady Produktu.
- W przypadku produktów z żywicy znajdujące się w nich pęcherzyki powietrza nie stanowią wady Produktu.
- Zamówienia złożone w dni powszednie po godzinie 12:00, w soboty i niedziele oraz dni ustawowo wolne od pracy, będą rozpatrywane następnego dnia roboczego.
- Sprzedawca prześle drogą elektroniczną w formie e-maila Kupującemu potwierdzenie przyjęcie do realizacji Zamówienia wraz z proformą.
- W przypadku braku dostępności Produktów, Kupujący zostanie o tym poinformowany. W związku z czym Kupujący może wyrazić zgodę na wydłużenie czasy realizacji Zamówienia lub zrezygnować z zamawianego Produktu albo z całości Zamówienia. W przypadku braku dostępności Produktów, szacowany czas realizacji Zamówienia ustalany jest indywidualnie z Kupującym.
- Po zatwierdzeniu Zamówienia Sprzedawca prześle Kupującemu w formie elektronicznej (plik pdf) fakturę VAT w celu uregulowania płatności za zamówione Produkty.
- Umowę sprzedaży traktuje się jako zawartą z chwilą wysłania do Kupującego wiadomości e-mail, o której mowa w pkt. 9 niniejszego paragrafu.
- Czas realizacji Zamówienia zależny jest od oczekiwania na zaksięgowanie wpłaty za zamówione Produkty na koncie Sprzedawcy oraz czasu dostawy do Klienta. Klient przyjmuje do wiadomości, że Sprzedawca nie ma wpływu na czas dostawy Towaru do Klienta realizowany przez firmę zewnętrzną.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do anulowania Zamówienia, jeżeli Kupujący pomimo wezwania nie uzupełnił w terminie 7 dni braków wymaganych do skutecznej realizacji Zamówienia.
§ 3. PŁATNOŚCI
- Ceny podane w Sklepie internetowym wyrażone są w polskich złotych i są cenami brutto, zawierają podatek VAT. Do ceny towaru doliczane są koszty dostawy zgodnie z cennikiem dostawy.
- Po zatwierdzeniu Zamówienia przesyłana jest Kupującemu drogą elektroniczną proforma (pdf) w celu dokonania zapłaty.
- Kupujący na podstawie przesłanej e-mailem proformy, dokonuje płatność przelewem zwykłym przez Internet, na poczcie lub w banku, na konto bankowe Sprzedawcy 62 1020 3378 0000 1902 0350 7928 za zamówione Produkty. W temacie przelewu należy podać numer proformy.
- W momencie zaksięgowania 100% wymaganej kwoty na koncie Sprzedawcy za Zamówienie, produkty zostaną wysłane do Kupującego wraz fakturą VAT lub będą do odbioru osobistego przez Kupującego.
- W przypadku gdy Kupujący nie dokona płatności w terminie określonym w pro formie, Sprzedawca wezwie Kupującego do dokonania płatności. W przypadku bezskutecznego wezwania, Sprzedawca ma prawo anulować Zamówienie, informując o tym Kupującego drogą mailową lub telefoniczną.
§ 4. DOSTAWA
- Kupujący może wybrać następujące sposoby odbioru zamówionych Produktów:
- dostarczenie Produktów na adres wskazany przez Kupującego podczas składania Zamówienia przez dostawcę zewnętrznego (Kupujący wybiera Pocztex lub Inne), List Polecony - opcja zawieszona do odwołania,
- dostarczenie Produktów na adres wskazany przez Kupującego podczas składania Zamówienia przez Pocztex Kuriera (Kupujący wybiera Inne i wpisuje w informacji dla Sprzedawcy – Pocztex Kurier)
- dostarczenie Produktów na adres wskazany przez Kupującego podczas składania Zamówienia przez In Post Kuriera (Kupujący wybiera Inne i wpisuje w informacji dla Sprzedawcy – In Post Kurier),
- dostarczenie Produktów do paczkomatu In Post wskazanego przez Kupującego podczas składania Zamówienia (Kupujący wybiera Inne i wpisuje w informacji dla Sprzedawcy – numer paczkomatu In Post w którym chce odebrać zamówienie),
- dostarczenie Produktów do punktu odbioru Orlen Paczka wskazanego przez Kupującego podczas składania Zamówienia (Kupujący wybiera Inne i wpisuje w informacji dla Sprzedawcy – numer punktu odbioru Orlen Paczka w którym chce odebrać zamówienie),
- dostarczenie Produktów przez Sprzedawcę na adres (na terenie Łodzi) wskazany przez Kupującego podczas składania Zamówienia (Kupujący wybiera Inne),
- odbiór osobisty zamówionych Produktów tylko po wcześniejszym ustaleniu ze Sprzedawcą (Kupujący wybiera Inne i wpisuje w informacji dla Sprzedawcy – odbiór osobisty).
- Zamówione produkty zostaną wysłane do Kupującego maksymalnie wciągu 2 dni roboczych, po dniu zaksięgowania 100% wymaganej kwoty na koncie Sprzedawcy.
- W dniu wysyłki, Kupujący otrzyma drogą elektroniczną (e-mail lub sms) numer przesyłki/listu przewozowego.
- Wyboru sposobu dostarczenia przesyłki dokonuje Kupujący podczas składania Zamówienia.
- Koszty dostawy ponosi Kupujący.
- Koszty wysyłki naliczane są zgodnie z aktualnym cennikiem dostaw Sprzedawcy dostępnym na stronie internetowej sklepu i zależą od wagi oraz rozmiarów przesyłki.
- Kupujący zobowiązuje się do odebrania wysłanego Produktu.
§ 5. REKLAMACJA
- Kupujący zobowiązany jest sprawdzić stan przesyłki przed jej odbiorem w obecności kuriera bądź pracownika zewnętrznej firmy dostarczającej.
- W przypadku stwierdzenia, iż Produkt ma wadę, Kupujący obowiązany jest poinformować o tym Sprzedawcę.
- Reklamacja powinna zawierać dane Kupującego, opis wady Produktu, datę jej powstania oraz żądanie Kupującego. W celu ułatwienia procedury reklamacyjnej Sprzedawca udostępnia na stronie Sklepu internetowego formularz reklamacji.
- Do reklamowanego Produktu należy dołączyć wypełniony formularz reklamacyjny oraz dowód zakupu lub jego kopię.
- Kupujący zobowiązany jest do odesłania reklamowanego Produktu na własny koszt.
- Reklamacje należy kierować na adres: AURUX Michał Walczak, ul. Niciarniana 22/180, 92-238 Łódź.
- Sprzedawca zobowiązuje się do ustosunkowania się do reklamacji Kupującego w ciągu 30 dni od dnia otrzymania reklamowanego Towaru i pisma - formularz reklamacji.
- Jeżeli podane w reklamacji dane lub informacje wymagają uzupełnienia, przed rozpatrzeniem reklamacji, Sprzedawca zwróci się do składającego reklamację o jej uzupełnienie we wskazanym zakresie.
- Nieznaczne różnice w wyglądzie Produktu wynikające z indywidualnych ustawień komputera Kupującego – a w szczególności monitora – nie stanowi wady Produktu tym samym nie są podstawą do reklamacji zakupionego Produktu.
- W produktach z żywicy mogą znajdować się pęcherzyki powietrza i nie stanowią wady produktu tym samym nie są podstawą do reklamacji zakupionego Produktu.
§ 6. ODSTĄPIENIE OD UMOWY
- Kupujący ma prawo do odstąpienia od umowy sprzedaży bez podania przyczyny w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia dostarczenia towaru. Aby odstąpić od umowy sprzedaży Kupujący składa oświadczenie (formularz odstąpienia od umowy) o odstąpieniu umowy i wysyła:
- drogą elektroniczną, na adres e-mail: salonax@aurux.pl
- listownie, na adres: AURUX Michał Walczak, ul. Niciarniana 22/180, 92-238 Łódź
- Sprzedający niezwłocznie prześle Kupującemu potwierdzenie odebrania oświadczenia o odstąpieniu od umowy sprzedaży, na wskazany przez Kupującego adres e-mail.
- W przypadku skorzystania przez Kupującego z prawa odstąpienia od umowy, Kupujący jest obowiązany zwrócić towar Sprzedającemu niezwłocznie od daty odstąpienia od umowy na adres Sprzedającego.
- Kupujący ponosi bezpośrednie koszty zwrotu towaru (koszty przesyłki) mając na uwadze, aby wybrać taki sposób, by towar dotarł do Sprzedającego w stanie nie zniszczonym.
- Kupujący ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
- Sprzedający, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Kupującego o odstąpieniu od umowy, zwróci Kupującemu wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy, z zastrzeżeniem pkt.5. Sprzedający dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Kupujący, chyba że Kupujący wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
- Sprzedający może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Kupującego do chwili otrzymania zakupionej rzeczy z powrotem.
- Zwroty Produktów przy odstąpieniu od umowy, wysyłane na koszt Sprzedawcy lub za pobraniem nie będą przyjmowane.
- Adres do zwrotu towarów: AURUX Michał Walczak, ul. Niciarniana 22/180, 92-238 Łódź.
§ 7. OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH
- Sprzedawca jest Administratorem Danych Osobowych Kupującego a podstawą przetwarzania danych osobowych jest właściwa realizacja złożonego zamówienia oraz wszelkich czynności z tym związanych lub podjęcie działań na żądanie Kupującego przed zawarciem umowy. Ponadto Kupujący może wyrazić zgodę na przetwarzanie przez sprzedawcę swojego adresu e-mail w celach marketingowych zgodnie z ustawą z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (t. j.: Dz. U. z 2018 r. poz. 1219, ze zm.) oraz przepisami o ochronie danych osobowych. Szczegóły dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.
§ 8. OCHRONA PRAW AUTORSKICH
- Wszystkie zdjęcia Produktów oraz pozostałe materiały (w tym teksty, grafiki, logotypy) zamieszczone na stronie sklepu internetowego Salon AX są własnością Sprzedawcy lub zostały użyte przez niego za zgodą osób trzecich, posiadających do nich prawa autorskie.
- Zabronione jest kopiowanie zdjęć i innych materiałów graficznych oraz stosowanie przedruku tekstów zamieszczonych na stronie sklepu internetowego Salon AX w tym ich udostępnianie w internecie bez pisemnej zgody Sprzedawcy lub innej osoby trzeciej, posiadającej do nich prawa autorskie.
- Zabrania się również zewnętrznym podmiotom pobierania zdjęć ze strony sklepu internetowego Salon AX oraz wykorzystywania ich do celów marketingowych oraz handlowych.
- Wykorzystanie wymienionych powyżej materiałów bez pisemnej zgody Sprzedawcy lub innej osoby trzeciej, której przysługują prawa autorskie jest niezgodne z prawem i może stanowić podstawę do wszczęcia postępowania cywilnego oraz karnego przeciwko dopuszczającym się tego procederu.
§ 9. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do wprowadzenia ograniczeń w korzystaniu ze Sklepu internetowego spowodowanych jego serwisem technicznym, pracami konserwacyjnymi lub pracami nad polepszeniem jego funkcjonalności. Jednocześnie Sprzedawca zobowiązuje się do dołożenia wszelkich starań, by wspomniane przerwy odbywały się w godzinach nocnych i trwały jak najkrócej.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany Regulaminu. Zmiany wchodzą w życie w momencie wyraźnie wskazanym przez Sprzedawcę. Zamówienia złożone przed wejściem w życie zmian, o których mowa w poprzednim zdaniu, będą realizowane na zasadach obowiązujących w momencie ich składania.
- Wszelkie spory między Stronami rozstrzygane będą w sposób polubowny lub w obecności niezależnego i bezstronnego mediatora. Konsument może ponadto skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń.
- W przypadku braku możliwości polubownego rozwiązania sporu, w tym za pośrednictwem mediacji, właściwość Sądu określana będzie według przepisów powszechnie obowiązujących w Rzeczpospolitej Polskiej.
- W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem zastosowanie będą miały właściwe przepisy prawa polskiego, w szczególności ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 roku – Kodeks cywilny (Dz.U. z 2017 r. poz. 459) oraz ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta (Dz.U. z 2017 r. poz. 683) i inne właściwe.
- Regulamin obowiązuje od dnia 06 lipca 2020 roku i zawiera późniejsze zmiany.